Infocom.uz

Ijtimoiy tarmoqlar statistikasi

Quyida ijtimoiy media demografiyasi va undan foydalanish qanday o‘zgarib borayotgani, qaysi tarmoqlar yuqori ko‘rsatgichlarni qayd etayotgani va iste‘molchilar ijtimoiy tarmoqqa qanchalik bog‘langanligi haqida qisqacha ma’lumot berilgan.

  1. 2023-yilda butun dunyo bo‘ylab ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilari soni 4,89 milliardni tashkil etadi.
  2. O‘rtacha odam oyiga yetti xil ijtimoiy tarmoqqa tashrif buyuradi.
  3. Internet foydalanuvchilarining ijtimoiy tarmoqlarda o‘tkazgan vaqti hozir har qachongidan ham ko‘proq — kuniga 151 daqiqa.
  4. TikTok 2020 va 2022 yillar oralig‘ida foydalanuvchilarning 100% o‘sish sur’ati bilan eng tez rivojlanayotgan platformadir.
  5. 2022-yilning yanvaridan 2023-yilning yanvarigacha butun dunyo bo‘ylab ijtimoiy tarmoq foydalanuvchilari soni atigi 3 foizga o‘sdi (+137 million foydalanuvchi).

Sekin o‘sishga qaramay, ijtimoiy media sotuvchilar va reklama beruvchilar uchun katta imkoniyat yaratadi. Biroq, foydalanuvchilar bir nechta platformalarda tarqalganligi sababli, brendlar uchun ko‘p kanalli yondashuvni qo‘llash har qachongidan ham muhimroqdir. Yangi auditoriyaga erishish va raqobatchilardan ajralib turish uchun TikTok kabi rivojlanayotgan platformalardan foydalanish keng amaliyotga egadir.

Ijtimoiy tarmoqlarda reklama statistikasi

Kampaniya narxlarining yuqoriligi va iste’molchilar reklamalarni e’tiborsiz qoldirayotgani aniq brendlar uchun muammo, ammo ijobiy natijalar davom etmoqda.

  • Prognozlarga ko‘ra, 2027-yilga kelib ijtimoiy tarmoqlardagi reklama xarajatlarining 130,5 milliard dollari mobil telefonlar orqali amalga oshiriladi.
  • Ijtimoiy tarmoqlar yaqinda reklama kanali sifatida pullik qidiruvni ortda qoldirib, oʻtgan yilning shu davriga nisbatan 25 foizga oʻsdi va 137 milliard dollardan oshdi (qidiruvdan 135 milliard dollardan oshdi).
  • Retargeting reklamalari sotuvchilar orasida eng ko‘p qo’llaniladi, B2B va B2C sotuvchilarning 77 foizi o‘zlarining Facebook va Instagram reklama strategiyalarining bir qismi sifatida retargetingdan foydalanishlarini aytishgan.
  • 2023-yilda ijtimoiy tarmoqlardagi reklama uchun umumiy xarajatlar 268 milliard dollarga yetishi kutilmoqda.

Facebook statistikasi

Facebook reklamada ulkan kuch bo‘lib qolmoqda. Brendlar Facebookga e’tibor qaratishlari kerakmi yoki yo‘qmi – bu Facebookdagi shaxsiy akkauntlar ko‘rsatkichlariga bog‘liq bo‘lgan qiyin savol. Quyidagi Facebook statistik ma’lumotlari ko‘proq ma’lumot berishi mumkin.

  • Facebook butun dunyo bo‘ylab sotuvchilar tomonidan eng ko‘p foydalaniladigan platformadir (90%). Instagram ikkinchi o‘rinda (79%).
  • 2022-yilning 4-chorak holatiga ko‘ra, Facebook dunyodagi eng yirik onlayn ijtimoiy tarmoq bo‘lib, oyiga taxminan 2,96 milliard faol foydalanuvchiga ega.
  • Amerikalik kattalarning 70% Facebookdan foydalanadi.
  • O‘rtacha amerikalik Facebookda kuniga 33 daqiqa vaqt sarflaydi.
  • Facebook foydalanuvchilarining 56,6 foizi erkaklar va 43,4 foizi ayollar (mavjud gender ma’lumotlariga asoslanib).
  • AQShda Facebook foydalanuvchilarining deyarli chorak qismi 25-34 yoshdagilardir.

Instagram statistikasi

Instagram 2022-yilda jimgina 2 milliard foydalanuvchi ko‘rsatgichini kesib o‘tdi va brendlar hali ham ko‘proq Instagram obunachilariga ega bo‘lish uchun kurashmoqda. Quyida Instagram uchun eng yaxshi ijtimoiy media statistikasi keltirilgan.

  • Instagram ijtimoiy savdo qiroli hisoblanadi. Iste’molchilar uchun u har qanday ilovaning eng yaxshi ilova ichidagi xarid tajribasini taqdim etadi. Marketologlar uchun u mahsulotlarni sotish uchun eng yuqori sotish qiymatini taklif qiladi.
  • Jami Instagram foydalanuvchilarining 61,2 foizi 18-34 yoshdagilardir.
  • Rilslar odamlarning Instagramda o‘tkazgan vaqtining 30 foizini egallaydi.
  • Instagramning jalb qilish darajasi Facebookdan to‘rt baravar yuqori (0,60% dan 0,15%), lekin doimiy ravishda pasayib bormoqda.
  • 2023-yilda marketologlarning 29 foizi Instagramga boshqa platformalarga qaraganda ko‘proq sarmoya kiritishni rejalashtirmoqda.

Influenserlar uchun ijtimoiy platformaga aylangan Instagram, TikTok ko‘ngilochar platformasi kabi muammolarga duch kelmoqda va uning yosh bazasi tobora kamayib borayotganga o‘xshaydi. Shunga qaramay, nisbatan yuqori ishtirok stavkalari, yangi elektron tijorat xususiyatlari va katta reklama xarajatlari Instagram uchun kelajak hali ham porloq ekanligidan dalolat beradi.

LinkedIn statistikasi

LinkedIn professional tarmoq sifatida o‘z o‘rnini yaratish bo‘yicha ajoyib ishni amalga oshirdi. Platforma B2B brendlari uchun potensial oltin konidir va ularning reklama platformasining tez o‘sishi uchun javob beradi. Bu erda siz bilishingiz kerak bo‘lgan ba’zi LinkedIn statistikasi.

  • LinkedInda 200 ta davlatdan 900 milliondan ortiq foydalanuvchilar mavjud.
  • AQSh 199 milliondan ortiq foydalanuvchi ega auditoriyasi bilan dunyodagi yetakchilik qilmoda.
  • LinkedInda 63 milliondan ortiq kompaniya profili mavjud.
  • AQShdagi LinkedIn foydalanuvchilarining 16,2 foizi har kuni platformadan foydalanadi (har oyda 48,5 foizga kirgan).

So‘nggi ikki yil ichida keng tarqalgan martaba o‘zgarishlari tufayli platforma tez orada sekinlashmaydi. Maslahat: agar siz B2B tarmog‘ida bo‘lsangiz, LinkedIn marketing darajasini oshirish vaqti keldi.

Pinterest statistikasi

Pinterest ko‘pincha ijtimoiy platformalar haqida gap ketganda chetda qoladi. Platformaning xilma-xil, katta mablag‘ sarflaydigan auditoriyasi har qanday tarmoqning eng bag‘ishlangan va band bo‘lganlaridan biridir. Mana diqqat qilish kerak bo‘lgan eng yaxshi Pinterest statistikasi.

  • Har oy 450 million kishi Pinterestdan foydalanadi.
  • Pinterest foydalanuvchilarining 76,7 foizi ayollar, 23,3 foizi erkaklar.
  • AQShdagi Pinterest foydalanuvchilarining 45 foizi 100 ming dollardan ortiq daromadga ega, 21 foizi esa 30 ming dollar yoki undan kam daromad oladi.
  • Pinterest – AQShda eng ko‘p tashrif buyurilgan ikkinchi veb-sayt.
  • Pinterest foydalanuvchilari boshqa platformalardagi odamlarga qaraganda oyiga ikki baravar ko‘p pul sarflashadi.

Pinterest reklamasining kuchi yaxshi hujjatlashtirilgan va platforma yangi mahsulotlarni ochish uchun eng zo‘r joy. Bundan tashqari, AQSh auditoriyasiga mo‘ljallangan sotuvchilar o‘zlarining marketing strategiyalariga Pinterestni qo‘shishlari yaxshi bo‘lardi.

TikTok statistikasi

TikTok barcha brendlar uchun zarur raqamli platformaga aylandi. Platformaning ko‘plab muxlislari yuqori tezlikda kontent bilan ta’minlanish yuqori ahamiyat kasb etadi. Quyida bilishingiz kerak bo‘lgan qiziqarli TikTok statistikasi mavjud.

  • TikTok butun dunyo bo‘ylab 1 milliarddan ortiq faol foydalanuvchilarga ega.
  • TikTok butun dunyo bo‘ylab eng ko‘p foydalaniladigan ilova bo‘lib, foydalanuvchilar platformada oyiga o‘rtacha 23,5 soat vaqt sarflaydi.
  • TikTok foydalanuvchilarining 54,1% ayollar, 45,9% erkaklardir.
  • TikTok foydalanuvchilarining 38,9 foizi 18-24 yoshda va TikTok reklama auditoriyasining eng katta qismini tashkil qiladi.
  • TikTok foydalanuvchilarining 78,9 foizi platformada qiziqarli yoki ko‘ngilochar kontent qidiradi.

Hozirda platformada yosh foydalanuvchilar va kichikroq influenserlar ustunlik qilmoqda, ammo bu yaqin kelajakda o‘zgarishi mumkin. Agar siz allaqachon platformada bo‘lsangiz, TikTok tahlillar panelini nazorat qiling va tomoshabinlaringizga yetkazib berish usullari haqida o‘rganing.

Twitter statistikasi

Twitter o‘zini siyosiy munozaralar, memlar markazi va brendlar bilan oldinga va orqaga qaytish uchun asosiy joy sifatida tariflanadi. Platformada marketing haqida ko‘proq ma’lumot olish uchun quyidagi Twitter statistikasini ko‘rib chiqing.

  • Twitter butun dunyo bo‘ylab jami 556 million oylik faol foydalanuvchilarga ega.
  • Twitter foydalanuvchilarining 53 foizi so‘nggi yangiliklarni olish uchun platformadan foydalanadi.
  • Twitter foydalanuvchilarining yarmidan ko‘pi (63%) erkaklardir (mavjud gender ma’lumotlari asosida).
  • Marketologlarning 71 foizi 2023-yilda Twitterda kamroq vaqt o‘tkazishni rejalashtirmoqda.
  • AQShda kattalar kuniga o‘rtacha 34,8 daqiqani Twitterda o‘tkazadilar.

Twitter Spaces kabi xususiyatlarning ko‘tarilishi platforma uchun yana o‘z qanotlarini qozonish uchun imkoniyat oynasidan dalolat beradi.

Youtube statistikasi

TikTok kabi rivojlanayotgan platformalar bilan raqobat qilish uchun dunyodagi ikkinchi eng katta qidiruv tizimi ba’zi katta o‘zgarishlarni amalga oshirmoqda. Bu yerda bilishingiz kerak bo‘lgan eng yaxshi YouTube statistikasi o‘rin olgan.

  • 2023-yil yanvar oyi holatiga ko‘ra, YouTube butun dunyo bo‘ylab
    2,5 milliarddan ortiq foydalanuvchiga ega. Biroq, so‘nggi bir yil ichida platformaning faol foydalanuvchilari 48 millionga kamaydi.
  • YouTube Shorts butun dunyo bo‘ylab foydalanuvchilar tomonidan har kuni 30 milliard marta ko‘riladi.
  • YouTube foydalanuvchilarining 12 foizi 25-34 yoshdagi erkaklar va 9 foizi xuddi shu yoshdagi ayollar (mavjud gender maʼlumotlari asosida).
  • Odamlar YouTubeda video tomosha qilish uchun kuniga o‘rtacha 19 daqiqa vaqt sarflaydi.
  • YouTubega tashriflarning deyarli 90% mobil qurilmalar orqali amalga oshiriladi.

Joriy yilda oʻsishning biroz pasayish tendensiyasiga qaramay, YouTube hali ham foydalanuvchilar o‘rtasida eng ommabop platforma boʻlib qolmoqda. Ko‘proq odamlar mobil telefonda ilovaga kirishi bilan, marketologlar platformada ko‘proq qisqa shakldagi, vertikal tarkibni (ya’ni Shortslar) joylashtirishdan foyda ko‘rishadi.

Ijtimoiy tarmoqlardagi video statistikasi

Video eng sevimli kontent turi bo‘lib qolmoqda. Bu ko‘p qirrali, jozibali va butun dunyo bo‘ylab sotuvchilarga ajoyib ROI (investitsiyalar qaytishi) taklif qiladi. Keling, so‘nggi ijtimoiy tarmoqlardagi video statistikasini ko‘rib chiqaylik.

  • Odamlarning 51 foizi boshqa kontent turidan ko‘ra do‘stlari va oila a’zolari bilan video almashish ehtimoli ko‘proq.
  • Marketologlarning 87 foizi video-marketing ularga ko‘proq sotuvlar olib borishga yordam berganini aytishdi.
  • Qisqa shakldagi video sotuvchilarga har qanday ijtimoiy media marketing strategiyasining eng yuqori ROIni taklif qiladi.
  • AQShda video reklama 2022-yildagi 67,16 milliard dollardan 2023-yilda 78,45 milliard dollargacha oshishi kutilmoqda.

Video deyarli har bir sohada marketing strategiyalarining barcha turlariga kirib bormoqda. Biroq, u o‘z shakli va trendlariga ko‘ra rivojlanmoqda. Brendlar asosan qiziqarli va kulgili boʻlgan qisqa video kontentidan yaxshiroq natijalarni kutishlari mumkin.

Influenser marketing statistikasi

Ta’sir qiluvchilar bilan ishlash bugungi kunda qo‘llaniladigan eng yaxshi kiruvchi marketing strategiyalaridan biridir. Bu erda sotuvchilar qaysi ta’sir platformalaridan foydalanayotgani, ular nimaga erishmoqchi ekanligi va kelajakda ta’sirchan marketingni qanday amalga oshirishni rejalashtirayotgani haqida ba’zi statistik ma’lumotlar o‘rin olgan.

  • Instagram influenserlar orqali sotadiganlarga eng yuqori ROIni taklif qiladi, undan keyin YouTube va Facebook.
  • Marketologlarning 56 foizi influenser marketing uchun TikTokdan foydalanadi, bu esa uni eng mashhur marketing kanaliga aylantirmoqda.
  • Ko‘proq ishtirok etish, yangi auditoriyaga erishish va hamjamiyatni mustahkamlash ijodkorlar bilan ishlashning uchta asosiy marketing maqsadidir.
  • Marketologlarning 67 foizi 2023-yilda influenser marketing kampaniyalariga ko‘proq pul sarflashni rejalashtirmoqda.
  • Marketologlarning 63 foizi influenser marketing tadbirlarini boshlashda AIdan foydalanishni rejalashtirmoqda. Huddi shundek brendlarning 3 tadan 2 tasi ta’sir etuvchilarni aniqlash uchun AIdan foydalanadi.

Ko‘proq marketologlar influenser marketing potentsialini anglashmoqda. Agar ta’sir o‘tkazuvchilar marketing tadbirlarning bir qismi bo‘lmasa, brendlar ushbu jabhaga e’tiborlarini qaratishlari talab etilmoqda. Asosiysi, brend uchun eng yaxshi platformalar va influenserlarni tanlash, ikkalasini ham to‘g‘ri vositalar yordamida avtomatlashtirish mumkin.

Iste’molchilarning xatti-harakatlari statistikasi

Ijtimoiy tarmoqlarda ko‘rgan narsangizni sotib olish tushunchasi yangilik emas. Mahsulot tavsiyalaridan tortib brendlarning birinchi taassurotlarigacha, ijtimoiy tarmoqlarning iste’molchilarga ta’siri yaxshi hujjatlashtirilgan.

  • Ko‘proq iste’molchilar maqsadli reklamani (49%) brendning organik postiga (40%) ko‘rish orqali mukammal mahsulotni topishlari haqida xabar berishadi.
  • Jonli efir tomoshabinlarining aksariyati (71%) ijtimoiy tarmoqlar orqali biror narsa sotib olgan.
  • Z avlodi (1995-2010-yillar oralig‘ida tug‘ilganlar) xaridorlari Instagram, TikTok va Snapchatda ko‘proq xarid qilishadi, Baby Boomers esa Facebookda ko‘proq xarid qilishni rejalashtirmoqda.
  • Millenniallar (1980-1994-yillar oralig‘ida tug‘ilganlar) va Z avlodining 41% har 2-3 haftada onlayn xaridni amalga oshiradi. Boshqa tomondan, Baby Boomers (1946-1964-yillar oralig‘ida tug‘ilganlar) avlodining faqat 10% xuddi shunday deyishi mumkin.

So‘nggi paytlarda to‘g‘ridan-to‘g‘ri ijtimoiy sotishning o‘sishi diqqatga sazovordir. Iste’molchilar ham o‘ziga xoslikni va reklamaga o‘xshamaydigan reklamalarni xohlashadi. Ammo ijtimoiy tarmoqlarda sotishning kaliti bu mijozni bilish, ular qaysi platformalarni afzal ko‘rishi va ularning noyob xarid xatti-harakatlari qanday ishlashini bilishdir.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

Shuningdek o'qing:

Scroll to Top