Infocom.uz

Mobil ilovalar statistikasi

Dunyo bo‘ylab 6,3 milliarddan ortiq smartfon foydalanuvchilari bilan mobil ilovalar sanoati rivojlanayotgani ajablanarli emas. Ilovadan foydalanish va smartfonning kirib borishi hali ham barqaror sur’atda o‘sib bormoqda, yaqin kelajakda hech qanday pasayish belgilarisiz.  

Mobil ilovalar bo‘yicha muhim statistikalar:

  • 2023-yilda mobil ilovalar 935 milliard dollardan ortiq daromad keltirishi kutilmoqda.
  • Apple App Store do‘konida yuklab olish mumkin bo‘lgan 1,96 million ilovalar mavjud.
  • Google Play do‘konida yuklab olish mumkin bo’lgan 2,87 million ilovalar mavjud.
  • Millenniallarning 21 foizi ilovani kuniga 50+ marta ochadi.
  • 49% odamlar ilovani har kuni 11+ marta ochadilar.
  • AQSHdagi barcha raqamli media vaqtining 70% mobil ilovalardan keladi.
  • O‘rtacha smartfon egasi kuniga 10 ta ilovadan va har oyda 30 ta ilovadan foydalanadi.

Eng ommabop mobil ilovalar
 IlovaYuklab olishlar soni (millionda)
1.TikTok672
2.Instagram548
3.Facebook449
4.WhatsApp424
5.CapCut357
6.Snapchat330
7.Telegram310
8.Subway Surfers304
9.Stumble Guys    254
10.Spotify238

Google Play Store va Apple App Storelar statistikasi

1. Sifat (tasdiqlash vaqti):

  • Google Play doʻkonida umumiy foydalanish uchun ilovani baholash va ruxsat berish uchun odatda ikki soat yoki undan kamroq vaqt ketadi.
  • Zararli dasturiy ta’minot, viruslar yoki mualliflik huquqi bilan himoyalangan kontent yo‘qligini aniqlash uchun avtomatlashtirilgan tekshirish tartib-qoidalari mavjud va ekspertlar qo‘lda tekshiruvlar ham o‘tkazadilar.
  • Aksincha, Apple App Store nashr qilishdan oldin ilovalarni ko‘rib chiqishda chuqurroqdir. iOS ilovalarining 90% dan ortigʻi topshirilgandan keyin 48 soat ichida tekshiriladi.
  • Shu sababli, Apple App Store do‘koni Google Playga qaraganda yuqori sifatli ilovalarni taklif qiladi, degan xulosaga kelish mumkin. Google Playda xavfsizlikka tahdid solinishi ehtimoli yuqori.

2. Daromad:

  • Google Play Store ham, Apple App Store ham ishlab chiquvchilar foydasiga 70-30 ga bo‘lingan daromadlarni ilovalarni ishlab chiquvchilar bilan bo‘lishadi.
  • 2021-yilda Apple App Store 85,1 milliard dollar daromad keltirgan bo‘lsa, Google Play do‘koni qariyb 47,9 milliard dollar ishlab topdi, bu o‘tgan yilga nisbatan 24 foizga ko‘p.
  • Garchi Android butun dunyo bo‘ylab mobil va planshet operatsion tizimlar bozori ulushining 71 foiziga va iOSdagi 28,37 foiziga ega bo‘lishiga qaramasdan, Apple App Store daromadi bo‘yicha Google Playdan o‘zib ketdi.
  • 2022-yil avgust holatiga ko‘ra, Applening bozor qiymati 2,66 trillion dollarni tashkil etib, uni dunyodagi eng qimmat kompaniyaga aylantiradi.
  • StatCounter ma’lumotlariga ko‘ra, 2023-yil yanvar holatiga ko‘ra, Android operatsion tizimi mobil operatsion tizimlar bozorida 71,77% ulush bilan hukmronlik qilmoqda, garchi Androidning bozor ulushi taxminan 75% dan biroz pasaygan bo‘lsada, iOS ning bozor ulushi 2019 yildagi 23% dan 2022-yil 27,03% gacha ko‘tarilgan.

3. Ilovalar soni:

  • Apple App Store do‘koni 500 ta iOS ilovalari bilan boshlangan va hozirda 2022-yilning birinchi choragida 2,18 million ilovalarni o‘z ichiga olgan.
  • Google Play doʻkoni eng yirik ilovalar doʻkoni boʻlib,
    2021-yilda Google Playdan butun dunyo boʻylab 111,3 milliard mobil ilova yuklab olingan va 2024-yilga kelib bu koʻrsatkich 139 milliard mobil ilovaga koʻpayishi kutilmoqda.
  • Google Play do‘konida Apple App Store bilan solishtirganda ko‘proq ilovalar mavjud.

Mobil ilovalardan foydalanish qo‘shimcha statistikasi:

  • 2022 yilda iste’molchilar mobil ilovalarga 3,8 trillion soat sarflagan.
  • Mobil qurilmalarda sarflagan vaqtimizning 88% ilovalardan foydalanishga sarflanadi.
  • Android ilovalarini saqlash darajasi yuklab olingandan keyin bir kun 22,6%, yuklab olingandan keyin 6,5% yetti kun va yuklab olingandan keyin 30 kundan keyin 2,6%.
  • IOS ilovalarini saqlash darajasi yuklab olingandan keyin bir kun ichida 25,6% va yuklab olingandan keyin 30 kundan keyin 4,3% ni tashkil qiladi.
  • AQSh mobil foydalanuvchilari uchun foydalanish vaqtining eng yuqori ulushiga ega ilovalar toifasi ijtimoiy media/aloqa ilovalari, undan keyin brauzerlar va pochta ilovalari.
  • Ilovadan voz kechgan foydalanuvchilarning 70% juda sekin bo‘lgani uchun buni qiladi.
  • Agar ma’lumotni topish yoki kerakli harakatni bajarish uchun juda ko‘p qadamlar bo‘lsa, foydalanuvchilarning 67% ilovani tark etadi.
  • 18 yoshdan 34 yoshgacha bo‘lganlarning 61 foizi ilovalardan faqat bir qo‘l bilan foydalanishni xohlaydi.
  • Millenniallarning 49 foizi ilovalar haqida eng yomon ko‘radigan narsa batareya quvvatini juda tez tugatganda ekanligini aytishadi.
  • Millenniallarning 37 foizi mobil maʼlumotlardan foydalanish ilovadan foydalanish yoki foydalanmaslik haqida qaror qabul qilishda ularning uchta asosiy muammolaridan biri ekanligini aytishadi.
  • Millenniallarning 54% telefonida 3 dan ortiq ilovalar ekraniga ega.
  • Ijtimoiy tarmoq ilovalari ming yilliklar bilan eng mashhur dastur turi bo‘lib, undan keyin xabar almashish ilovalari va o‘yinlar turadi.
  • Millenniallarning 73% mobil telefon orqali haftasiga 4 martagacha xaridni amalga oshiradi.
  • Millenniallarning 70% har kuni mobil o‘yin o‘ynaydi.
  • Gen-Z foydalanuvchilari har oyda o‘rtacha 4,1 soatni o‘yin o‘ynamaydigan mobil ilovalarda (eski avlodlarga qaraganda 10% ko‘proq) sarflashadi.
  • Gen-Z foydalanuvchilari, shuningdek, eski guruhlarga qaraganda o‘yindan tashqari ilovalarda 20% ko‘proq seanslarga ega (har bir ilova uchun oyiga 120 seans).
  • Xitoyda mobil ilova foydalanuvchilari kuniga o‘rtacha 67 marta ilovalarni ochadi, har kuni o‘rtacha 7,56 soatni ilovalarga sarflaydi va har kuni o‘rtacha 7 ta ilovadan foydalanadi.

Davlatlar bo‘yicha ilovalarni yuklab olish
DavlatYuklab olishlar (milliardda)
Xitoy98.3
Hindiston26.6
AQSh12.1
Brazilya10.3
Indoneziya7.3
Rossiya5.5
Meksika4.8

Eng mashhur Google Play Store ilovalari toifalari:

  • Aloqa – 99,93%
  • Biznes ilovalari — 99,33%
  • Video pleyerlar va tahrirlash — 96,63%
  • Sayohat va mahalliy – 95,7%
  • Ijtimoiy tarmoqlar ilovalari — 95,02%
  • Musiqa va audio — 88,38%
  • Ko‘ngilochar – 83,85%
  • Yangiliklar va jurnallar — 81,11%
  • Suratga olish — 75,77%
  • Kitoblar va ma‘lumotnomalar – 70,74%
  • Turmush tarzi – 65,67%
  • Shaxsiylashtirish – 61,62%
  • Oʻyinlar (tasodifiy) — 58,86%
  • Oʻyinlar (jumboq) — 56,5%
  • O’yinlar (arkada) – 55,08%
  • Xarid qilish – 35,79%
  • Oʻyinlar (harakat) — 34,19%
  • Ob-havo — 32,46%
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

Shuningdek o'qing:

Scroll to Top