Infocom.uz

Raqamli transformatsiya statistikasi

COVID-19 pandemiyasi iste’molchilar va biznesning onlayn platformalar va raqamlashishga o‘tishini keskin orttirdi va bu butun dunyo bo‘ylab kompaniyalar uchun raqamli transformatsiyani muhim holga keltirdi. Bundan tashqari, masofaviy ishlash odatiy holga aylanganligi sababli, tashkilotlar taqsimlangan ishchi kuchini samarali boshqarish uchun raqamlashishga o‘tish kerak edi.

Kompaniyalar tezda yangi raqamli usullarga moslashdilar. Buning sababi raqamli texnologiyalarning o‘sishi va innovatsiyalarni rivojlantirish uchun ulkan salohiyatini tan olishlaridadir. Darhaqiqat, raqamli transformatsiya korxonalarga maʼlumotlar tahlili, sunʼiy intellekt va boshqalar orqali tezroq innovatsiyalar kiritish imkonini berdi.

Muhim oʻzgarishlar davrida raqamli transformatsiya statistikasi va tendentsiyalarini tushunish korxonalar oldinda turishi uchun juda muhim faktorga aylandi. Ushbu maqolada raqamli transformatsiya haqida ma’lumotlarga asoslangan tushunchalarni toppish mumkin. Yetakchi kompaniyalar muvaffaqiyatga erishish uchun foydalanadigan strategiyalar haqida ko’proq bilib oling.

Raqamli transformatsiya statistikasi

  • Korxonalarning 90% raqamli transformatsiyaning keng tarqalgan ustuvorligini namoyish qiluvchi raqamli tashabbuslar bilan shug‘ullanadi.
  • Tashkilotlarning 40 foizi texnologiya, byudjet va boshqalardan foydalanishni ko‘paytirish orqali o‘zlarining raqamli transformatsiya loyihalarini kengaytirdilar.
  • Korxona tashkilotlarining 66 foizi (1000 dan ortiq xodimga ega) va kichik biznesning 49 foizi (1000 nafardan kam xodim) raqamli transformatsiya strategiyasini qabul qilgan.
  • Korxonalarning 84% sun’iy intellect (AI) yoki masofaviy birinchi ish maydonini joriy qilish kabi raqamli tashabbuslar uchun AI va mashinani o‘rganishni o‘rganmoqda yoki hozirda foydalanmoqda.
  • 2022-yilda raqamli transformatsiyaga sarflangan global xarajatlar
    1,6 trillion dollarga yetdi.
  • 70% dan 95% gacha raqamli transfortmatsiya maqsadlari muvaffaqiyatsizlikka uchraydi.
  • Ishchilarning 74 foizi o‘z biznesida to‘liq amalga oshirilgan Digital Employee Experience (DEX) strategiyasiga ega ekanligini ta‘kidlaydi.
  • AQShda xodimlarning 55 foizi haftasiga kamida uch kun masofadan ishlashni afzal ko‘radi.

Raqamli transformatsiya bozori va xarajatlari

  • Global raqamli transformatsiya bozori 2022-yilda 731,13 milliard dollarga baholandi, 2023 yildan 2030-yilgacha prognoz qilingan yillik o‘sish sur’ati (CAGR) 26,7 foizni tashkil etdi.
  • Yechimga asoslanib, tahliliy segment 2022-yilda 30% dan ortiq ulush bilan raqamli transformatsiya bozorida ustunlik qildi.
  • Grand View Research kompaniyasining raqamli transformatsiya hisobotlariga ko‘ra, professional xizmatlar 2022-yilda bozor daromadining 74,8 foizini tashkil qilgan.
  • Joylashtirish asosida bozor uchta segmentga bo‘linadi – hosting, bulutli va mahalliy yechimlar. Ikkinchisi 2022-yilda 51,1% bozor ulushini egalladi.
  • Shimoliy Amerika 2022-yilda raqamli transformatsiya bozorida 43,2% daromad ulushi bilan yetakchilik qildi. Buning asosiy sabablari turli onlayn toʻlov usullari (kredit va debet kartalari, elektron banking, elektron hamyonlar, mobil toʻlovlar va boshqalar) va bulutli hisoblash texnologiyalaridir.
  • Qo‘shma Shtatlar 2023-yilda butun dunyo bo‘ylab raqamli transformatsiya xarajatlarining 35,8 foiziga egalik qiladi. Yaponiya va Xitoy kabi davlatlar bilan Osiyo/Tinch okeani mintaqasi 33,5 foiz bilan qisqa vaqt ichida ortda qoladi. Yevropa, Yaqin Sharq va Afrika (EMEA) mintaqasi joriy yilda raqamli transformatsiya xarajatlarining 26,8 foizini tashkil qiladi.
  • Butun dunyo bo‘ylab raqamli transformatsiya xarajatlari 2027-yilga kelib 3,9 trillion dollarga yetishi kutilmoqda, bunda besh yillik o‘sish sur’ati 16,1% ni tashkil qiladi.
  • Raqamli transformatsiyaning o‘rtacha qiymati yirik korxonalar uchun 27,5 mln dollarni tashkil etadi. Byudjet texnik va dasturiy ta’minot, xodimlarning malakasini oshirish va boshqalar kabi texnologik infratuzilmaga sarflanadi.

Raqamli qabul qilish tendentsiyalari

  • Moslashuvchan 90% korxonalar hozirda raqamli tashabbuslarni amalga oshirishmoqda.
  • Raqamli transformatsiya loyihalari 40% tashkilotlar tomonidan kengaytirilgan. Buning usullaridan biri texnologiya, byudjet va boshqalardan foydalanishni oshirishdir.
  • Boshqaruv modellarining 89 foizi raqamli biznesni o‘zlarining barcha o‘sish strategiyalarida birlashtiradi.
  • 1000 dan ortiq ishchisi bo‘lgan yirik korxonalarning 66 foizi raqamlashtirish rejasini qabul qildi, 29 foizi buni rejalashtirmoqda.
  • 1000 dan kam xodimga ega boʻlgan kichik korxonalarda 49% birinchi raqamli strategiyani qabul qilgan, 41% esa shunga intilishni rejalashtirmoqda.
  • 2021-yilda korxonalarning 57 foizi xodimlarning mahsuldorligini oshirishga qaratilgan raqamli strategiyalarga, ayniqsa, gibrid ish sharoitlarida, 44 foizga ko‘paydi. Respondentlarning 50 foizi o‘tgan yilgi 38 foizdan xarajat va samarasizlikni kamaytirishni ham maqsad qilgan. Boshqa maqsadlar orasida mijozlar tajribasini yaxshilash (45%), biznesning tezkorligi yoki chidamliligi (41%) yoki xavfsizlikni yaxshilash (40%) bor.
  • Tashkilotlarning atigi 7 foizi raqamli birinchi strategiyasiga ega emas. Asosiy sabablar – malaka yetishmasligi, ijroiya qo‘llab-quvvatlashining yetishmasligi va byudjet cheklovlari.
  • Har to‘rtinchi tashkilot (25%) aniq raqamli yoki ishchi kuchi strategiyasi yo‘l xaritasiga ega.
  • Tashkilotlar raqamli strategiyalarida ma’lumotlarni boshqarish (42%), ma’lumotlar xavfsizligi (41%) va o‘zgarishlarni boshqarish (41%)ga e’tibor qaratadi. Kompaniyalarning 38 foizi hali ham muvaffaqiyatni o‘lchash ko‘rsatkichlarini ishlab chiqmoqda.
  • Raqamlashtirish faktlari shuni ko‘rsatadiki, raqamli transformatsiya bo‘yicha yuqori natijalarga erishgan kompaniyalar ko‘pincha bosh direktor (33%) tomonidan o‘z tashabbuslariga ega. Kamroq raqamlashtirilgan korxonalarda odatda bosh axborot direktori (CIO) yoki bosh texnologiya direktori (CTO) (36%) ushbu strategiyalarni boshqaradi.
  • Tashkilotlarning 57% raqamli transformatsiya ish joyiga jismoniy yoki madaniy elementlardan koʻra koʻproq taʼsir qilganini maʼlum qildi (mos ravishda 38% va 15%).
  • Aksariyat kompaniyalar (70%) raqamli transformatsiyaga kompleks yondashuvni qo‘llashadi. Xususan, ular raqamli ravonlik va texnologiyaning o‘xshash darajasi uchun bir nechta bo‘limlarning
  • sa’y-harakatlarini muvofiqlashtiradi.

Kompaniyalar maqsadlarida raqamli transformatsiya statistikasi

  • 2023-yilda asosiy biznesning o‘sishi (46%) kompaniyalar uchun raqamli transformatsiya maqsadlaridan ustundir. Innovatsiyalar (45%) va samaradorlik (42%) yaqindan kuzatib borilmoqda.
  • 2023-yilda operatsion samaradorlik va texnologiya innovatsiyasi global raqamli transformatsiyadan foydalanishning eng mashhur holatlaridir. Birgalikda ular barcha RT xarajatlarining 35% ni tashkil qiladi.
  • Texnologiyani yangilash (50%), operatsion samaradorlikka erishish (34%) va ma’lumotlardan ko‘proq qiymatga ega bo‘lish (32%) transformatsiyaning ustuvor yo‘nalishlari hisoblanadi.
  • Raqamli transformatsiya bo‘yicha yuqori natijalarga erishgan kompaniyalar tashabbuslar muvaffaqiyatini innovatsiyalar orqali o‘lchaydilar (36%), masalan, yaratilgan yangi mahsulotlar, yaratilgan g‘oyalar va boshqalar. Ikkinchi o‘rinda raqamli savodxonlik (32%), masalan, ma’lumotli ishchi kuchi, qobiliyatlarni baholash va boshqalar. Samaradorlik (40%), masalan, unumdorlik, yalpi marja va boshqalar qat’iy amal qiladi.

Raqamli transformatsiyaning murakkabliklari

  • Rahbarlarning 87 foizi o‘z sohalarida raqamli uzilishlar mavjudligini tan oladi. Biroq, faqat 44% bunga tayyor deb hisoblaydi.
  • Tadqiqotlarga ko‘ra, cheklangan byudjetlar (34%) raqamli transformatsiya muvaffaqiyatiga eng katta to‘siqdir. O‘zgarishlarga qarshilik (27%), masalan, sabotaj, qo‘rquv, ro‘yxatda ikkinchi o‘rinni egallaydi.
  • Kichik va o‘rta biznesning 45 foizi raqamli strategiyani amalga oshirishda asosiy muammo sifatida byudjet cheklovlariga (35 foiz) duch keladi. Foundry kompaniyasining raqamli transformatsiyalar statistikasiga ko‘ra, ularning 35 foizi raqobatdosh ustuvorliklar (35%) va xodimlarning IT-ko‘nikmalarining yetarli emasligi (34%) bilan shug‘ullanadi.
  • Raqamli transformatsiyaning muvaffaqiyatsizlik darajasi 70% dan 95% gacha o‘zgarib turadi. O‘rtacha ko‘rsatkich 87,5% ni tashkil qiladi.

Rivojlanayotgan texnologiyalar va investitsiya tendentsiyalari

  • Tashkilotlarning 84% birinchi raqamli biznes uchun sun’iy intellekt (AI) va mashinani o‘rganishni o‘rganmoqda yoki foydalanmoqda.
  • Axborot bo‘yicha bosh direktorlarning (CIO) 70% generativ AIni asosiy raqamlashtirish tendentsiyasi sifatida tan oladi. Hozirgi vaqtda CIOlarning 55 foizi uni ikki yil ichida joylashtirishni rejalashtirmoqda va 9 foizi allaqachon undan foydalanishni boshlagan.
  • Kompaniyalarning 52 foizi 2022-yilda raqamli tashabbuslar uchun o‘z byudjetining 5 foizdan ortig‘ini sun’iy intellektga ajratgan. Respondentlarning 63 foizi keyingi uch yil ichida investitsiyalar hajmi oshishini kutishgan.
  • 2024-yil uchun raqamli transformatsiyaning kelajakdagi tendentsiyalariga Generativ AI (GenAI), Risk va xavfsizlikni boshqarish (TRiSM) va sanoat bulutli platformalari (ICPs) kiradi.
  • Raqamlashtirish tufayli tashkilotlarning 29 foizi 2023-yilda maʼlumotlar xavfsizligi strategiyasini yaratganliklarini maʼlum qilishdi. 41 foizi hozirda ishlab chiqish jarayonida, 23 foizi esa faqat rejalashtirish bosqichida.
  • 2025-yilga kelib, tashkilotlarning 80 foizi raqamli transformatsiya rejalariga giper-avtomatlashtirishni (AI, ML va dasturiy ta’minotni robotdan foydalanish yordamida biznesni optimallashtirish) kiritadi.
  • Bulutli texnologiya innovatsiyalar, optimallashtirilgan raqamli tajriba va aniq nol maqsadlarga erishish (23%) uchun eng yaxshi texnologiya tanlovidir. Ikkinchi o‘rinda raqamli ishonch (22%), uchinchi o‘rinda biznes intellekt platformalari (20%).
  • Ta’minot zanjiri yetakchilari (CSCO) 74% ta’minot zanjirlarining raqamli transformatsiyasida gibrid bulutli integratsiya muhimligini ta’kidlaydi. CSCOlarning 95% fikriga ko‘ra, ushbu texnologiya muammolarni hal qilishda yuqori samaradorlikka olib keladi. Bundan tashqari, 40% talabni bashorat qilishni yanada aniqroq qilishga yordam berishini ta’kidladi. 44%, shuningdek, bu aktivlarni taqsimlashni yaxshilashga olib kelishini va 10% tarkibiy xarajatlarni kamaytirishini ta’kidladi.

Raqamli xodimlar tajribasi

  • Xodimlarning 67% shaxsiy hayotidagi raqamli tajribasini ish joyidagidan yaxshiroq deb bilishadi.
  • IT bo‘yicha qaror qabul qiluvchilarning (ITDM) 86% raqamli transformatsiya tashkilot daromadiga ta’sir qiladi deb hisoblaydi. Ishchilar texnologiyadan muammolarni osonroq payqash va oldini olish, ma’lumotlarga asoslangan qarorlar qabul qilish va h.k., shu bilan foydani oshirishi mumkin.
  • Xodimlarning 46% raqamli ishqalanish (masalan, ishlaydigan ilovalar bilan bog’liq muammolar, shaxsiy kompyuterlarning ishdan chiqishi yoki sekin ishlashi, dasturiy ta’minotni buzuvchi va hokazo) tufayli IT xarajatlarining oshishiga duch kelmoqda.
  • Avtomatlashtirish yuqori samaradorlik (41%) va IT va IT bo’lmagan xodimlar (41%) o’rtasidagi yaxshi munosabatlar kabi afzalliklarga olib keladi. Asosiy afzalliklarga AT sezgirligi (55%) va iqtisodiy samaradorlik (46%) yaxshilanadi.
  • 1E raqamli transformatsiya statistikasiga ko‘ra, ITDMlarning 49%
    2023-yil o‘rtalariga qadar raqamli transformatsiyaning asosiy maqsadi sifatida muammolarni hal qilishda samaradorlikni birinchi o‘ringa qo‘ygan.
  • AQShda xodimlarning 55 foizi raqamli transformatsiya tufayli haftada kamida uch kun masofadan ishlashni afzal ko‘radi.

Mijozlar bilan aloqalar bo‘yicha raqamli transformatsiyalar statistikasi

  • Mijozlarning 63 foizi inson yordami sifatida botlar bilan muloqot qilishdan mamnun.
  • Kompaniyalarning 37 foizi mijozlarning yagona raqamli sayohati xaritasini tuzgan va mijozlar tajribasini yaxshilash uchun undan faol foydalanmoqda. Ushbu strategiya turli bo‘limlarning xodimlari – marketing, savdo, mijozlarga xizmat ko‘rsatish va h.k. – har bir raqamli o‘zaro ta’sirni, xabardorlikdan xariddan keyingi bosqichlarga qadar kuzatib borishini nazarda tutadi. Keyin jamoalar shaxsiy xabarlar, tajribalar va hatto mahsulotlarni yaratish uchun barcha ma’lumotlardan foydalanadilar.

Global pandemiya sharoitida Raqamli transformatsiya

  • Pandemiyadan oldin, kompaniyalarning 23 foizi butunlay raqamli bo‘lmagan.
  • Korxonalarning 97 foizi COVID-19 tufayli tezlashtirilgan raqamli transformatsiya tashabbuslari haqida xabar topishdi. Twilioning raqamli transformatsiya statistikasiga ko‘ra, pandemiya kompaniyalarning taraqqiyotini o‘rtacha 6 yilga tezlashtirgan.
  • Pandemiya oqibatlari tufayli logistika sohasidagi global raqamli transformatsiya xarajatlari 2027-yilga borib 84,6 milliard dollarga yetishi kutilmoqda.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

Shuningdek o'qing:

Scroll to Top